24. heinäkuuta 2013

Kynsikuulumisia

On pitänyt jo pidemmän aikaa päivittää tänne Manun kynsikuulumiset. Huhtikuussa 2012 tosiaan Manun tassu jäi oven alle ja jouduttiin käydä eläinlääkärissä poistattamassa yksi kynsi. Muistutuksena laitan alle kuvan, joka on otettu viikko poiston jälkeen.
Viikko kynnen poiston jälkeen 2012

Nykyään siinä kasvaa jo uusi kynsi. Vaikka tapahtuneesta on jo yli vuosi aikaa, ei kynsi ole saavuttanut normaalia mittaansa. Lisäksi uusi kynsi kasvaa hiukan ylöspäin, joten on toisaalta ihan hyvä, että pysyy lyhyenä. Mitenkään se ei ole vaivannut kuluneen vuoden aikana. Hiukan kärkeä leikkaamalla olen yrittänyt hillitä kynnen kasvusuuntaa. Kovinkaan vahvalta ei tuo uusi kynsi tunnu, mutta toivottavasti pysyy kiinni.
Alla kuvat nykytilanteesta:









Sitten muihin kuulumisiin...
Päätin ilmoittaa Manun parin kerran kestoiseen ohitus-kurssiin, jonka ensimmäinen kerta on elokuun lopulla. Pientä takapakkia on meidän ohituksiin tullut ja käydään nyt tuolla katsomassa, jos tulisi uusia neuvoja ja vinkkejä.
Myöskin olen tässä haaveillut rally-tokosta Manun kanssa. Kursseille ei olla vielä ilmottauduttu, mutta katsellaan, jos me semmoiseen mentäisiin ennen talven tuloa.

Taavin Nokian näyttelyihin ollaan menossa ensi viikonloppuna ja sen kanssa ollaan taas harjoiteltu näyttelyjuttuja. Olen nyt Taavia pyytänyt istumaan, kun laitan hihnaa ulos mennessä ja nythän se tarjoaa sitä istumista, kun seistä pitäisi :D Hienosti se kyllä sitten tajuaa mitä pyydetään, kun asettelen jalkoja. 

Olen tässä rakentanut tee-se-itse juoksu-/hihnavyötä ja sen se on kyllä näköinenkin. Vyötäröosan sain vanhan repun olkahihnasta, lukkoja olen keräillyt vanhoista remmeistä jne. Ompelukonettahan en omista, joten laiskana käsinompelijana olen tehnyt pari ommelta, käyttänyt kangasliimaa ja kruunannut liitokset jeesusteipillä :) Katsotaan, kauanko se kestää... Mutta onpahan käyttöominaisuuksiltaan sellainen, mitä olen halunnut!
Manustakin on jo tullut aikuinen ja muutti omaan yksiöönsä..
Niin ne linnut lentää pesästä ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti